I love my car

This Eid, I went with my friends to Petra and Aqaba by my car (Citroen C3). I drove the whole road. I drove at speed of 120 km/hr most of the way. i was impressed how much the car was stable and the fuel consumption was great even if the engine is 1.6. The car is comfortable in driving and changing from Auto to manual driving is great idea especially in the highway to have more control on the car and get the maximum performance from the car. I loved the idea of putting gear control on the steering, with finger touch it move up or down. The sound of the engine not that much you cant notice it if you are listening to music. So if you need small car with good performance, less fuel consumption and with not high price and a lot of accessories. Put it in your list, I am sure you will love it…

Firefox 2 First Look

After few days of using the new release of Firefox 2.0.. I would like to share my first impression with you. The most thing I like is the spell checker, while I am writing now the spell checks correct any mistakes as am using the MS Word. So there will be no spelling mistakes from now. The enhanced tabs are great with the undo feature.. And if you installed a new extension or theme and you start the browser, don't worry it will reopen all tabs again. The browser is more stable and fast in loading also on page rendering. If you still didn't upgrade go for it and if you are new in Firefox give it a try I am sure you will love it.. 🙂

Antivirus for free

Are you stuck with the commercial antiviru, and your system is dying while booting or running applications… Now everything is changed, you can have light weight, powerfull antivirus for FREE, Yes for free with almost all the features in the commercial version… Truly I start using AVG free edition before 4 months, and my laptop is fully protected from viruses.

Read review for three FREE antivirus from here Antivirus 

Cup of Coffee

في إجازتي الأخيرة ارتكبت خطاءين كبيرين …لا أفكر بهما عادة، الخطأ الأول هو شربي لفنجان قهوة، و الخطأ الثاني هو موافقتي على أن تقوم إحدى السيدات  بقراءة هذا الفنجان لي.
في الحقيقة لم ارغب بان تقوم هذه السيدة بذلك و لكنها كانت تقرا فناجين أصدقائي بشكل مسل و ممتع…و كنت أراقبها بفضول كبير خاصة و أنها تقوم بذلك بشكل واثق و كأنها تعرف أن ما تقوله سيحدث بكل تأكيد.
ناديت ابنة مضيفتنا و طلبت فنجان قهوة…استغرب الجميع من ذلك…فالجميع يعلم أنني لا أحب حتى رائحة القهوة…راقبوني بهدوء و أنا امسك الفنجان ، و أقربه  من انفي…ثم من فمي…راقبوا عيوني و هي تغلق بقرف و أنا ارتشف القهوة…حاولت أن يكون شربي للقهوة سريع و دون تفكير حتى لا اشعر بأنني ارتكبت هذا الخطأ.
حركت الفنجان بهدوء و قلبته حتى يجف. بعد\ دقائق حان دوري..أمسكت السيدة بالفنجان و نظرت و هي تمسك سيجارة بيدها الأخرى…قالت بثقة: " فنجانك يرقص" سألتها:" هل هذا شيء جيد أم سيء؟" أجابت: " هذا شيء جيد جدا…سيكون في حياتك شخص ذو قلب ابيض…لا تخف بل اقترب منه…ها هو القلب الأبيض يظهر بشكل واضح…كما أراك تقف على سلم..زانت تقف في منتصفه..هذا يعني انك سوف تحصل على ترقية أو ستحصل على شيء جيد في عملك…كذلك أراك تجلس مع مجموعة من الناس…و سيكون هناك مفاجأة…….
ظلت تقرأ و تقرأ و أنا أحفظ كل كلمة تقولها حتى أقارنها بما سيحدث…انتهت من فنجاني و جعلتني اختتم الفنجان ببصمة من إبهامي في قعره…مما اضطرني للحصول على جرعة قرف جديدة لأنني سألحس إصبعي المليء بالقهوة.

في صباح اليوم التالي بدأت الأحداث التي ذكرتها تتحقق….حسنا يبدو الأمر غريبا و لكن هذه هي الحقيقة…فكل كلمة ذكرتها تحققت و بشكل سريع…و لكنني لم اعثر على القلب الأبيض بعد…في الحقيقة كان هناك شخص بجواري و كنا سعداء تماما كما ذكرت السيدة و كنت أظن أن القلب الذي يحمله هو قلب ابيض و انه سيهتم بي كما أخبرتني سيدة الفنجان…و لكن للأسف لاحظت أن هذا هو الشيء الوحيد الذي لم يتحقق …بل أن القلب الأبيض تحول إلى لون أخر لا استطيع تحديده فهو لون غريب لا يظهر الاهتمام بل يظهر التلاعب.
المهم….سأنتظر قليلا لعل هذا القلب يتحول إلى لون استطيع تحديد ما يعنيه…و لكن انتظاري لن يطول حيث أنني لا أحب الألوان الغامضة…سأنتظر لعل  لون هذا القلب يتحول إلى الأزرق…فالأزرق هو لوني المفضل.